lauantai 4. huhtikuuta 2015

Joutsenia

Sää oli mitä oli, mutta luonnon katsastaminen teki hyvää. Joutsenia näkyi useammassakin paikassa. Nämä olivat samalla pellolla toisen parin kanssa ja äänellä piti koko ajan pitää huolta siitä, ettei keltään mene reviirit sekaisin ;-)


Hanhia näin lentävän, kuvaamaan en ehtinyt. Töyhtöhyyppiä riitti useammallakin pellolla. Ne huomasi monesti äänestä ja sen jälkeen osasi sitten katsoa oikeaan suuntaan. Sinisorsia oli paikoin paljon ja saattoivat sitten lähteä suurina parvina lentämään.

Kevät etenee, vaikka katolle ropiseekin taas vettä. Parempi kylmää ja sateista nyt kuin sitten myöhemmin :-)

5 kommenttia:

  1. Joutsenet on sitten upeita ilmestyksiä! Minä luulin ettei meillepäin vielä joutsenet ole tulleet, mutta eilen kävin vanhempieni luona ja isä sanoi nähneensä jo joutsen pariskuntia pielisen sulassa uiskentelemassa. Pitäisi oikein käydä itsekin katsastamassa, mutta kunhan jäät lähtee kokonaan, niitä on sitten satoja samalla kertaa ja voi sitä meteliä, mikä niistä lähtee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen nähnyt maan pinnalla nyt keväällä max 10 joutsenta kerrallaan. Taivaalla olen nähnyt isompiakin parvia. Mutta upeita ilmestyksiä ne ovat :-) Tänään näin joutsenia pitkin päivää Vantaalta mutkan kautta kotiin palatessani...

      Laita kuvaa, kun käyt katsomassa joutsenia!

      Poista
  2. Mä en ole vielä nähnyt joutsenia, mutta pari peippoa on jo käynyt pihalla ja sunnuntaina näin töyhtöhyypän

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!