perjantai 1. toukokuuta 2020

Ihanaa Vappua ja loput Pamprinniemen kuvista :-)

En ole koskaan ollut kova vapun juhlija, joten tämä vappu sujui aika lailla samoin sävelin kuin aikaisemmatkin vaput :-) En karannut tällä kertaa yksinäni kuvaamaan, sillä minulla on kokonainen lomaviikko odottamassa kuvausmahdollisuuksia. Otin päiväunet, sillä olen nukkunut vajaita öitä jo muutaman viikon. Ylimääräinen lepo tuli todella tarpeeseen.

Päiväunet ovat mielestäni yksi niistä isoista vedenjakajista, jotka jakavat ihmiset 'heihin' ja 'meihin'. Puhumattakaan niistä, jotka eivät koe kuuluvansa kumpaakaan äärijoukkoon ;-) Minä nukun usein huonosti ja minulle päiväunet ovat taivaan lahja nostamaan energiatasoani toimivalle tasolle. Tiedän, että jotkut ihmiset eivät koskaan, ikinä pysty nukkumaan päiväunia. Ja sitten on heitä näiden kahden äärilaidan väliltä :-)

Viljelin aamun aikana ilmapalloja pihan reunalla oleviin kohteisiin. Puhalsin kolmekymmentä ilmapalloa sisälle ja ulos. Suurin osa palloista päätyi pihalle muutamaan eri paikkaan. Ja kun pihan pallot alkoivat poksahdella rikki, siirsin sisäpallot nauttimaan ulkoilmasta samoihin paikkoihin :-)


Kyse ei ollut mistään taiteesta, pienestä iloisesta vapun ajattelusta vain :-) Lupaan käydä keräämässä kaikki pois pihalta heti huomenna :-)

Iltasella kävin vielä läpi loput Uudenkaupungin Pamprinniemen kuvista. Toivottavasti en lataa tähän kovinkaan montaa jo aikaisemmin julkaisemaani kuvaa.

Tänne voisi tulla vähemmän tuulisella ja lämpöisemmällä kelillä piknikille. Jäin nyt jo itsekin lounastauolle tänne, mutta paremmalla kelillä ei olisi kiire minnekään :-)










Tältä tuntui minustakin tuolla :-) Voimalliselta ja vapaalta <3 p="">


Minulla alkaa lomaviikko. Sääennuste vaihtelee laidasta laitaan enkä tiedä vieläkään, minne olen menossa ja milloin. Isossa sateessa ei kannata lähteä kameran kanssa ulkoilemaan. Pienessä sateessa teltan ulkoiluttaminen ei ole ykkössuosikki, jos muita vaihtoehtoja on olemassa. Päivä kerrallaan mennään siis näiden sääennusteiden ja lomasuunnitelmien kanssa. Moneen kertaan on jo viikon sisällä tilanne muuttunut ;-)

Mahtavaa viikonloppua ja upeaa seuraavaa viikkoa! Toukokuuta eletään - ihan mahtavaa :-)

16 kommenttia:

  1. Joutsen kuva on mahtava. Hyvää Vappu iltaa.

    VastaaPoista
  2. Hienosti pörhistelee joutsen, villinä ja vapaana.

    Minä olen päikkäreiden kannalla, ehdottomasti. Nyt, kun aamuisin saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa on päkkäreiden tarve vähäisempi. Mutta jos on aikainen herätys, niin kyllä vähän pitää torkahtaa sitten jossain välissä.

    Hyvin vappuiselta näytti pihamaallanne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta päiväuni-ihmisillä on yksi ilo aihe lisää ;-)

      Poista
  3. Vappuja on jo vähän myöhäistä toivottaa, mutta ihailen sen sijaan kovasti noita ihania kallioita ja merta ja tyrskyjä! ♥
    Sain tänään neljä uutta lintua listaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kallioita ja merta ei voi koskaan olla liikaa ;-)

      Onnittelut uusista lajeista!

      Poista
  4. Kevätsää on niin vaihteleva. Joo, en ole minäkään kovin merkittävä vappujuhlija! Munkki, sima ja ilmapallo! Se on siinä. Päikkäreiden ottamisessa olen varsinainen lahjakkuus. Nyt etätöiden aikaan katson kiihkeästi kelloa...16! Kolme minuuttia ja olen jo unten mailla! Siinä menee helposti se pari tuntia! Sitten olen aivan uudistunut. Eikä yleensä vaikuta yöuneen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on päikkärit todella ammattimaisesti hallussa! Wau - tuossapa tavoitetta itsellekin ;-)

      Poista
  5. Meri on ihana kertakaikkiaan, ja ihana kun se on niin lähellä täällä Turussakin, nyt vielä tytär asuu aika lähellä merta. Minä olen aina ollut sellainen etten nuku päivällä, se on niin että siitä voi tulla rutiini, valvon myös aina yö yhteen saakka, olen sit hereillä jo 7.30. Mutta nautintohan tämä eläkkeellä olo on, ja odotan kesää että saisin joitain uusia kuvia, mielellään harvinaisiakin otettua.
    Mukavaa hengähdystaukoa sinulle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä menet aika pienellä unimäärällä. Sekin on tietenkin todella henkilökohtainen juttu ja taipumus. Minä tarvitsen ehdottomasti paljon enemmän unta.

      Poista
  6. Onpa ihanat kalliot ja meri sun kuvissa! Uudessakaupungissa olen asunut 9 vuotta, mutta en muista tuollaisesta Pamprinniemestä kuulleenikaan. Kauniita rantoja Ugissa on kyllä paljon.
    Hyvää ja rentouttavaa lomaviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pamprinniemen pysäköintimahdollisuudet ovat todella niukat. Se lienee yksi syy, ettei sitä 'mainosteta' sen enempää.

      Poista
  7. Aika jännä on se, että me ihmiset olemme todella erilaisia. Itse en koskaan nuku päikkäreitä, jos niin sattuisi käymään, olen silloin todella sairas. Jos nukun päivällä, olen herättyäni aivan sekaisin ja pyörryksissä, eikä loppupäivästä tule enää mitään.
    Toinen jännä erilaisuus ihmisissä on aamu- tai iltaunisuus. Itse olen ehdottoman aamuvirkku. Voin nykyään herätä jo klo 6 ja kun avaan silmät, olen heti aivan virkeä ja voisin alkaa heti tehdä vaikka mitä. Niinpä yleensä teenkin kaikki pakollliset tehtävät ja työt jo heti aamusta, ja kas, loppupäivän saa vaikka lorvia miten haluaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole aamu- enkä iltavirkku. Ehkä jokin päivävirkku saattaisi olla paras vaihtoehto minulle, jos tuollaisen voisi tuohon kategoriaan vielä lisätä.

      Toimistopäivinä kello herättää minut klo 5:40 ja saatan tarvita siihen vielä viiden minuutin torkutuksen päästäkseni ylös. Keskustelukuntoon virittäytyminen vaatiikin sitten huomattavasti enemmän aikaa. Silloinkin, kun herään vaikkapa yhdeksältä aamulla ;-) Niin me ollaan kaikki ihanan erilaisia :-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!