sunnuntai 23. elokuuta 2020

Villasukkia - sukkatehdas ;-)

Eilen vierailin taas yhden ihanan ystäväni luona. Olen nyt aivan hieman aktivoitunut ystävieni suuntaan. Hyvät ystävät odottavat hiljaistenkin aikojen läpi :-) Nyt oma tilanne on sellainen, että jaksaa ja kiinnostuu myös suppean lähipiirin ulkopuolisista kontakteista.

Mutta onneksi on tämä suppea ihana lähipiiri <3 Ihanaa elää näiden ihmisten keskellä <3

Yllättäen olen tehnyt käsitöitä kesällä. Ei ole tapahtunut koskaan ennen tätä. Mutta nyt oli syitä käsitöihin. Ja sitten jäi vain vaihde päälle ;-)

Ensin tyttärelle säärystimet, jotta jalat pysyisivät lämpiminä :-) Sylissä kuvattuina.


Sitten siniset miesten sukat.

Värivalikoima ei ole juuri nyt ihan parasta priimaa, mutta näillä mennään.

Vihreät miesten sukat, Sukat kuvattu omissa jaloissa ja niin pituutta kuin leveyttäkin on piiloteltu jalkojen alle.

Punakirjavat naisten sukat:

Susannan sukkatehdas jatkaa. Ihanaa, kun sukille löytyy tyytyväiset käyttäjät <3

Mikä on sinun suhteesi villasukkiin?

22 kommenttia:

  1. Mun suhde villasukkiin on hyvin lämmin ja läheinen. Tosin itse en ole neulonut kuin kolme paria elämäni aikana. Viimeksi toissajouluna tyttärelle. Kovin kummoisia niistä ei siis ole tullut. Haluaisin neuloa ja haluaisin omistaa enemmän villasukkia. Pitkävartiset lettikuvioiset olisivat ihanat!

    Mukavaa viikkoa Susannan Sukkatehtaalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Johanna :-)

      Ihanaa, että olet kuitenkin ahkeroinut! Oletko ajatellut tekeväsi unelmiesi sukkaparin ihan itsellesi? <3

      Poista
    2. Mä olen aloittanut yhden parin mieluisalla värillä. Mutta purkuun meni. Jo yksinomaan varressa oli niin paljon virheitä.

      Poista
  2. Hei Susanna, olet alkanut käsitöihin, kiva juttu, eikä varmaan ihan uutta sinulle, noin kauniita ja värikkäitä sukkia on puikoilta pudonnut.
    Oi sukan kutominen on hauskaa hommaa ja voi tehdä ihan omia sovelluksiaan, siinä se juju onkin. Minun työskentely on kovin hidasta, mutta pidän kudinta aina esillä.
    Muisto: "esikoinen oli syntynyt, kätilö tuli kotikäynnille ja näki sukantekeleeni, sanoi siihen; kesällä ne villasukat pitää kutoa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Anni!

      Tavallisesti kutomisvimmani käynnistyy syksyllä, mutta tämähän on ollut kaiken kaikkeaan ihan kummallinen vuosi muutenkin ;-)

      Mahtavaa, että sinä jaksat kutoa sukkia - ja hienoja sukkia kudotkin - heikon näkökykysi kanssa! Rutiini on melkoinen, kun onnistut noin hyvin vieläkin :-)

      Poista
  3. Tässä paikkoja siivoillessa olen todennut, että villasukkia on aivan liikaa.
    Ja kiitollinen olen myös omasta suppeasta lähipiiristäni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä onnellinen, jos villasukkia on liikaa :-) Minä olen niin ahkera sukankuluttaja, että melkein aina on viimeinen tai toiseksi viimeinen sukkapari menossa.

      Ihanaa suppeaa lähipiiriä ei ole kaikilla. Se on lahja-arkea :-)

      Poista
  4. Mun suhde villasukkiin on sellainen, että talvella käytän kotona ja kudon itse melkein koko ajan, mutta kesällä en käytä muuta kuin saappaissa enkä tee ollenkaan käsitöitä. Kesällä kaikki voimat menee hikoiluun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mieluummin tietenkin kesällä voimat menkööt hikoiluun kuin paleluun ;-)

      Minä käytän villasukkia kesälläkin. Lämmittävät tarvittaessa enemmän kuin tavalliset sukat, mutta ovat hengittävämpiä. Ihan kuumalla kelillä olen ilman sukkia, mutta muuten palelen jaloista nopeasti ja herkästi.

      Poista
  5. Kauniita sukkia. Selvästi olet kutonut sukkia ennenkin.
    Nuorempana kudoin paljonkin kaikenlaista niin itselleni kuin lapsille, vaan en sukkia tai lapasia. Muutama vuosi sitten kokeilin, osaanko enää edes kutoa ja aloitin nilkkasukista. Osasin kyllä, vaikka kantapään kanssa jouduin hetken pähkäilemään. Myös käsiala oli alkuun epätasaista. Nyt istun harvoin kotisohvalla ilman kutimia.
    Talvella minulla on aina kotona villasukat jalassa. Ne ovat lämpimät ja mukavat parketilla hissutteluun. Kesälläkin viileinä päivinä tulee puettua villasukat. Saappaisiin villasukat kuuluvat vakiona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koulussa käsityö oli heikoimpia aineitani. En ole luonnostani käsistäni kätevä. Ja kouluaikana olin vielä melkoisen hidas.

      Lukioikäisenä päätin ryhtyä neulomaan. Ensin sukkia ja sitten villapaitoja. Poikaystävälle neuloin joululahjaksi monimutkaisen kirjoneulepuseron. En ymmärrä, miten pystyin siihen ;-)

      Välillä käsityöt ovat olleet vuosia tauolla ja sitten olen palannut taas niiden pariin. Ja käsityöt merkitsevät minulle neulomista = kutomista ja virkkaamista. Minä en ompele.

      Nykyään neulominen on talviajan harrastus. Neulon usein samaan aikaan jonkin muun tekemisen kanssa. Saatan matkustaa junassa, katsella televisiota tms. Kädet kaipaavat tekemistä monessa joutilaassa ja puolijoutilaassa tilanteessa.

      Poista
  6. Paras sukka on villasukka. Onneksi anoppi kykenee vielä tekemään villasukkia;-)

    VastaaPoista
  7. Miten kauniita ja ihastuttavia! Nimim villasukat jalassa 11 h/vrk <3

    VastaaPoista
  8. Kauniita sukkia! Täytyy tunnustaa, etten ole neulonut ainoitakaan sukkia valmiiksi.
    Omistin ihanat mummot, nyt jo edesmenneet, jotka pitivät sukissa. Ja sitä työtä jatkavat nyt pari ystävää, jotka ovat innokkaita kutojia, vai pitääkö sanoa neulojia.
    Huomasin vähän aikaa sitten asian, joka ei ollut tullut mieleenkään. Kärsin aika rajuista suonenvedoista, jostain syystä enempi vasemmassa jalassa. Mieheni kehoitti kokeilemaan villasukkia nukkuessa, ja yllättäen, sehän auttoi. Nyt suhde villasukkiin on entistä lämpimämpi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tärkeintä on, että on villasukkia ja että ne tekevät hyvää :-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!