perjantai 4. syyskuuta 2020

Palauttavia metsäreissuja :-)

Ilman työpäivän jälkeisiä metsäreissuja en olisi selvinnyt tästä työviikosta - ainakaan kunnossa. Nytkin on viikon jäljiltä todella kaikkensa antanut olo, vaikka olen satsannut työpäivien jälkeiseen palautumiseen oikein tosissani.

Kun illat pitenevät, täytyy keksiä jotain muuta ajallisesti pitkien metsävierailujen tilalle. Tai sitten pitää hankkia todella tehokas otsalamppu. Mutta sekään ei auta ikuisesti ;-) Ehkä kestävä ratkaisu on purkaa työkuormaa siedettävämmäksi, jotta vähempikin palautumisaika riittää ;-)

Kantarellien ilmestymistahti jaksaa ihmetyttää minua. Tänään kävin jotakuinkin samalla metsälenkillä kuin eilenkin. Ja silti matkalta löytyi taas uusia yksilöitä. Ei nyt mitenkään ruuhkaksi asti, mutta löytyi kuitenkin :-) Voiko piristävämpää näkyä hämyisessä metsässä ollakaan?



Palauttavaa viikonloppua :-)



8 kommenttia:

  1. Sienet ovat ihania ja maukkaita. Varsinkin kanttarelli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen vielä aika valikoiva ja kranttu sienten suhteen, mutta kantarelli on niin miellyttävän makuinen, että siitä on vaikea olla pitämättä :-)

      Poista
  2. Kantareller är underbara, en smörgås med nystekta kantareller :-)) Mums !

    VastaaPoista
  3. Kanttarelleja on tullut paljon poimittua pakkaseen, ja mustikkaa myös, nyt alkaa puolukka aika,ja siitä marjasta mä tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oletpa sinä ahkera!
      Puolukkametsiä olen karttanut hirvikärpäskammoni vuoksi. Muutama hirvikärpänen vielä menee, mutta sitä useampi on vain liikaa :-(

      Poista

Kiitos kommentistasi!